Autorem artykułu jest scribulek
Coraz więcej firm i osób prywatnych zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest promowanie swojego biznesu lub nawet hobby poprzez stronę internetową, odwiedzaną codziennie przez znaczącą liczbę osób.
Przede wszystkim trzeba zadbać o to, żeby strona była dobrze pozycjonowana, bo tylko w ten sposób można podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwarek, a co za tym idzie, zdobyć możliwość jej częstego odwiedzania przez czytelników.
Jednym ze skutecznych sposobów pozycjonowania strony głównej jest stworzenie witryny internetowej, na której znajdą się odnośniki do głównego serwisu, powiązanego tematycznie ze stroną zapleczową. Jest to dość łatwy sposób na pozyskanie mocnych linków prowadzących do strony głównej, ważne jest jednak, by treść zawarta w zapleczu była unikalna i wartościowa.
Coraz więcej pozycjonerów przekonuje się, że wartościowe strony na zaplecze robią znacznie więcej dla pozycjonowanej strony, niż teksty dodawane do precli lub nawet opisy witryn w katalogach stron. Linki tematyczne prowadzące z własnych stron zapleczowych, mocnych i treściwych, potrafią znacznie szybciej zaindeksować stronę lub przenieść ją w pozycji na miejsca znacznie bliższe czołówki.
Jakość tekstów odgrywa dużo większą rolę w skutecznym pozycjonowaniu, niż wydaje się jeszcze niektórym zleceniodawcom takich pseudo artykułów za przysłowiową złotówkę. Tylko wartościowe treści, przyciągające uwagę zarówno robotów internetowych, jak i czytelników, powiązane tematycznie ze stroną internetową mogą spowodować ponowne odwiedziny potencjalnego odbiorcy.
Naturalnie, tworząc strony pod zaplecze, trzeba pamiętać o regułach rządzących SEO. Treść artykułów musi pokrywać się tematycznie ze stroną główną, zawierać metatagi i keywords. Jednym słowem dobrze jest zawrzeć w tytułach słowa kluczowe, nie zapomnieć o nich w artykułach, ale wszystko to musi być robione nienachalnie i bez zbędnego dodawania anchorów w co drugim zdaniu.
Dużą rolę odgrywają także katalogi stron, z których pozyskać można linki zwrotne, przydatne w pozycjonowaniu konkretnej strony. Warto więc swoją stronę internetową promować w ten sposób, chociaż nie należy liczyć na to, że do tych katalogów zajrzy jakikolwiek internauta z krwi i kości.
Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o strony zapleczowe. Można się o tym przekonać, szukając hasła na jedno z trudniejszych słów kluczowych ostatnio, jak nieruchomości czy finanse ogólnie, czyli kredyty, pożyczki i lokaty. Można się nieco zdziwić, znajdując na pierwszych stronach Googla same strony zapleczowe, nie zawsze przecież merytoryczne, nie zawsze z aktualnymi danymi, nierzadko wręcz wprowadzające potencjalnego czytelnika po prostu w błąd.
---Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz